۱۳۸۷ خرداد ۵, یکشنبه

گزارش فروش هفتگی May 23–25, 2008


ایندینیا جونز و قلمرو جمجمه کریستال جدیدترین ساخته استیون اسپیلبرگ در عرض 3 روز توانست 101میلیون دلار فروش در صدر جدول قرار بگیرد .این فیلم با احتساب فروش 25 میلیون دلاریش در روز پنجشنبه حدودا 126میلیون دلار فروخته است.
این فیلم که در 4260سینما اکران شده است توانسته به طور متوسط 23780دلار در هر سینما فروش کند.این فیلم با هزینه 185میلیون دلاریش تا کنون فروش خیره کننده ای داشته و توانسته رکورد افتتاحیه مرد اهنی را که 98/2میلون دلار بود را جا به جا کند.
در این فیلم هریسون فورد -کیت بلانچت-شیالا بوف بازی می کنند و موضوعش درباره افسانه های جمجمه های کریستال است.

فيلم سينمايي «اينديانا جونز و قلمرو جمجمه بلوري»درسال 2008 به كارگرداني استيون اسپيلبرگ و براساس داستاني ساخته شده كه جورج لوكاس تهيه كننده آن را بازنويسي كرده است. اين فيلم كه ماجراي آن درسال 1957اتفاق مي افتد، چهارمين فيلم از مجموعه اينديانا جونز است و در آن اينديانا جونز (هريسون فورد) پا به سن گذاشته عاقل، توان خود را در برابر عوامل اتحاد شوروي، به رهبري اسپالكو (كيت بالانچت)، براي به دست آوردن جمجمه بلوري مي آزمايد. ماريون ريونوود (كارن الن) دوست قديمي ايندي، گريس كار «مات» (شيا لابيوف) و دوست باستان شناس وي «مك» (ري وينستون) او را دراين امر ياري مي دهند. جان هارت، جيم برودبنت و ايان مك ديارميد نيز دوستان دانشگاهي او دراين فيلم هستند.
فروش هفتگی فیلم‌ها در بازار آمریکای شمالی از جمعه تا یکشنبه منظور می‌شود، اما دوشنبه این هفته در آمریکا تعطیل است و با توجه به اینکه استودیو پارامونت "ایندیانا جونز 4" را یک روز زودتر روانه سینماها کرده، فروش پنج روز اول فیلم در هفته موسوم به تعطیلات "روز قربانیان جنگ" اهمیت دارد.
"دزدان دریایی کارائیب: در انتهای دنیا" سال 2007 در هفته "روز قربانیان جنگ" 153 میلیون دلار فروخت و رکورد شکست. "ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین" اولین فیلم مجموعه موفق "ایندیانا جونز" پس از 19 سال است. این فیلم اولین بار در دنیا یکشنبه پیش در بخش خارج از مسابقه کن پخش شد. البته لازم به ذکر است که "دزدان دریایی کارائیب: در انتهای دنیا در عرض 3 روز 114میلیون دلار فروش کرده بود.
2-وقایع نگاری نارنیا 2:پادشاه کاسپین نیز این هفته 58/2%کاهش تماشاگر داشت ودر دومین اخرهفته خود حدودا 23میلیون دلار فروخت و مجموع فروش خود را به 91/785میلیوندلار در عرض 10 روز رساند که با توجه به هزینه 200میلیون دلاری فیلم رقم چندان دلچسبی نیست!
3-مرد اهنی این هفته 20/147/000دلار فروخت که نسبت به هفته قبل 36%افت تماشاگر داشته که در صد خوبی است.مجموع فروش مرد اهنی پس از 4 هفته 252/314/000دلار بوده که احتمالا مرز 300میلیون دلار در امریکا را رد کند.
در رده های بعدی چه خبرا تو وگاس با 9 میلیون دلار راننده سرعت با 4 میلیون دلار در رده های بعدی قرار دارند.

انتهای پیام
نویسنده :موحد
منبع :مرجع کامل سینما و موسیقی و بازی

هیچ نظری موجود نیست: