۱۳۸۷ تیر ۱۷, دوشنبه

Hancock

Hancock ۲/۵


و ظهور یک ابر قهرمان دیگر در دنیای سینمای امروز .
ویل اسمیت در این فیلم همانند ابر قهرمانان دیگر ( مرد عنکبوتی - بت من - سوپر من ... ) در این فیلم نقش شخصی رو با قدرت های ما فوق بشری را بازی می کند.

من برای سالها منتظر چنین چیزی بودم : یک فیلم فوق قهرمانی که اکشنش واقعی باشد یعنی در دنیای واقعی هم چنین اتفاقهای ممکن باشد که بیفتد.ولی متاسفانه اکثر انها پرواز میکنند /اتش به بیرون پرتاب میکنند/پرواز میکنند/از برج ها بالا میکشند و......!

اما هیچ کدام از خاصیت های بالاویزگی اصلی هانکاک نیست.اینجا ما یک سوپر قهرمان جدید و متفاوت داریم که در لس انجلس زندگی میکند.اون زندگی مردم را نجات میدهد و نزذ خلافکاران شهر بسیار منفور است.چون معمولا نمیگذارد انها گندکاری بکنند.هانکوک تازه مشروب خور هفت خطی است به طوری که وقتی توی پارتی ها میرود نمیتونه خودشو کنترل کنه!


هانکوک یک فرق عمده با سایر سوپر قهرمان های دیگه داره و اون هم در اینه که خیلی دست و پا چلفتیه!.هانکوک از ان نوع فیلمهایی است که بیشتر بر روی خرابکاریهای سوپر قهرمانش تاکید دارد تا بر روی کارهای درستش.
هانکوک قهرمان پاکیست.اگرچه شخصیت ثابتی ندارد و کارهیش عاقیت به خیر نمیشوند و اکثر مردم نبودنش را به بودنش ترجیح میدهند.البته که اینها چیزهای خنده داریه تا قبل از اینکه به زندان برود.اما "امبری " با او مذاکره میکند تا او دلیل جرم ها و بازداشتش را قبول کند و به او نقطه لنگ کارهایش را نشان میدهد.


ما برای اولین بار اقای هانکوک (ویل اسمیت ) را در حالی که بر روی نیمکت پارک در حال استراحت است میبینیم. و بعد برای یک بچه که در پارک در حال بازی کردن است یک قصه تعریف میکند/کلا هانکوک از قصه تعریف کردن برای بچه ها خیلی لذت میبره(خدای نکرده گمان نکنید که بچه بازه ها!) ولی مردم بدجوری ازش متنفرند. چون هرجا که این سوپر قهرمان میره که با جرم و جنایت مبارزه کنه یه خرابی بدتر به وجود میاورد.اماطبق معمول این جور فیلمها یک روزی میاد که اقای قهرمان خودشو نشون میده!اون موفق میشه جون یک خبرنگار با نام امبری که روی ریل قطار گیر کرده بود رو نجات بده.و از اینجای فیلم به بعد امبری به هانکوک کمک میکنه که ذهنیت مردم را نسبت به خودش عوض کند......

یک سوم ابتدایی فیلم خیلی جالب وخنده داره ولی از وقتی که سرو کله امبری پیدا میشه فیلم افت فاحشی میکنه.به طرز عجیبی میتوننین تک تک صحنه های بعدی فیلمرو پیش بینی کنید ! اوج ضایگی فیلم چگونگی شکل گیری رابطه عاطفی بین هانکوک و همسر امبری است.این رایطه به قدری ساختگی و ابکی است که باعث حیرتتان میشود.

هانکوک میتونست به یک سوپر قهرمان ماندگار تبدیل شود ولی نشد چرا؟؟/چون هنکوک های واقعی (فیلمنامه نویس و کارگردان )در پشت دوربین هستند!

هیچ نظری موجود نیست: